Wartość edukacyjna puzzli

Puzzle dla dzieci uważane są zabawkę edukacyjną. Są dużo bardziej pomocne w nauce niż kolorowanki dla dzieci, a nawet bajki dla dzieci, opowiadane na dobranoc. W celu maksymalizacji wartości edukacyjnej puzzli, trzeba w świadomy sposób wprowadzać je do procesu nauczania. Dzieci mają różne style uczenia się i korzystanie z puzzli nie wszystkim przyniesie taką samą korzyść. Najwięcej skorzystają dzieci, które przy zapamiętywaniu głównie posługują się zmysłem wzroku. Wzrokowcy będą zapoznawać się z kształtem, przyglądać się i sprawdzać, które elementy pasują do siebie. Puzzle dotyczą dwóch aspektów uczenia się: globalnego (duże zdjęcie) i analitycznego (poszczególne elementy). Zagadki tego typu wykorzystują również kinestetyczne tendencje uczniów. Uczniowie kinestetyczni najlepiej uczą się poprzez praktyczne działanie. Wydawać by się pomógł, że dzieci z preferencjami słuchowymi nie będą mogły w żaden sposób skorzystać z dobrodziejstw tego typu pomocy naukowych. Niekoniecznie. Jeśli nauczycielowi zależy na tym, by wszystkie dzieci w maksymalny sposób skorzystały z lekcji, podczas układania puzzli będą komentowali czynności, omawiali poszczególne elementy oraz cały powstający obraz.

About